fredag 4 november 2011

The End 1-3 i ny tappning

Idag hade Andreas tänkt till inför lunchpasset på Haga. Första tanken när allt listats på tavlan var mest att det skulle bli ganska flåsigt men helt överkomligt.

Sen dök det upp lite minut-anteckningar till höger om övningarna och man började ana oråd...
Det visade sig att han satt samman en variant på The End 1, 2 & 3 från The Games 2011. Lite justerade övningar och en timecap på sista segmentet men tanken är densamma.


WOD - Triple Chipper Combo AMRAP (from the top each round)
Work 3 min, rest 1 min, Work 6 min, rest 2 min, Work 9 min
20 SDHP @ 40 kg
15 Pushup
20 Front Squat @ 40 kg
15 Push Press @ 40 kg
20 Pullup
15 Tuck Jump
20 Back Squat @ 40 kg
15 Burpee

Round 1 - 3min: 87 reps (17 Pullups)
Round 2 - 6min: 102 reps (12 Tuck Jump)
Round 3 - 9min: 130 reps (15 Back Squat)
Metcon: 319 Reps

Skitkul pass på ren svenska, men väldigt tungt och pannbenskrävande. Att börja om från början varje varv kändes ganska knäckande - särskilt som Front Squats var en riktig nemesis idag.
Gick ut för hårt varv ett (som omväxling..) men det kändes helt ok just då. Allt obrutet fram till pullups som taktikbröts vid 10 reps.
På varv två kom däremot väggen vid FS. De gick sjukt segt och bröts på 8,7,5.. sen blev det sämre.. Inte så bra utdelning på arbetet när 100% tidspåslag mellan varv 1 & 2 bara ger 17% ökning i antal reps..

Personligen så var det ändå ett ganska passande upplägg. Skönt att få börja med SDHP som jag gillar. Egentligen var det bara FS, Tuck Jump och Burpees som passar mig riktigt illa och jag nådde aldrig Burpees - vilket iofs grämer mig en del. Det hade varit skönt att få avsluta varvet men benen var ganska rökta framåt slutet.

Imorgon blir det lite egen träning med Martina på Nordic innan kvällen bjuder på 2 x 40-årsfest - hur det nu ska lösas...

1 kommentar:

  1. Jaaaaa! Finally ska vi träna baby ;) Det där passet såg riktigt skoj ut..måste testas!

    SvaraRadera