tisdag 7 januari 2014

Rökta axlar och tunga ben

Uppladdning för dagen var att lämna bilen på verkstaden vid 07, inse att man glömt allt vad plånbok/mobil heter och således tvingas promenera hem och sen ta cykeln i det regn som SMHI hävdar inte faller in till Nordic.

Träningsvärken i framsida lår börjar ge sig så smått men har kompletterats av en ordentlig ny träningsvärk i baksidan efter gårdagen. Trappor är inte skoj och cykel var väl ingen höjdare.

A: Inom 10 min etablera tung (80-85%) ShoulderPress
8x40
3x60
2x65
1x70
1x75 Fail
1x75 Fail

Tja, det kanske inte är 85% om man failar men jag tyckte det gick ganska bra fram tills dess. Både lyften på 75 kom upp till 5cm ovanför huvudet men sen var det stopp.

B: WOD - 15 min AMRAP  @ 80% (for quality)
8 Shoulder to Overhead @ 40kg
15 Lagom KBS @ 28kg
5 Double Under

Metcon: 8 varv + 8 STOH + 7 svingar
STOH och svingar obrutet men jag glömde att jag måste ha pigga axlar för att kunna hoppa rep. Gick inte särskilt bra alls och jag fastnade ordentligt i två av varven. Axlarna tog slut ganska fort - särskilt eftersom jag pressade/pushpressade en hel del till en början.

Det värsta var nog dock att böja sig ner efter hopprepet i varje varv. Benen protesterar vilt över varje försök till aktivitet.. Bådar gott inför morgondagens marklyft


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar