fredag 23 december 2011

Lite Juluppladdning

Stod över Team Reebok-utmaningen idag och lika gott var det kände jag när jag väl började göra mina planerade lyft. Åkte norrut i ottan så dagens pass fick köras på det lokala gymet här i Hudiksvall.

Började med mina Jowsey-stretchar i en övergiven sal och körde sen lite Clean & Jerk-greasing inför en potentiell Grace närmaste veckan.

Clean & Jerk @ 60 kg
2-4-6-6-4-2-6 reps

Körde det som en upp och nedgående stege som test. De tre första seten var tyngst så jag borde värmt mer.. sen är man ju lite bortskämd med Eleiko-stänger ;)
Tror Grace kommer bli segt trots allt.

Släppte sen emellan en kille som väntade på stången och laddade för mina marklyft med lite Kettlebell-svingar och HSPU-teknik. Verkar dock ha nån mental spärr mot HSPU utanför Haga eller Nordic eftersom de funkar skitdåligt oavsett var jag testar dem i övrigt.

KB Swing 24 kg
20-20-20-20-20

Ömt i greppet. Det blir sandpapper ikväll. Dessutom ingen vidare uppladdning för marklyft.

Träffade dessutom på Kristin igen - rena jultraditionen!

Deadlift
10 x 70 + 10 x 100kg (bara 10 reps var ju tungt idag - mycket märkligt)
3-3-3-3 reps
130-140-150-155kg

Småtunga första-lyft i alla set medan lyft 2 & 3 var enklare genomgående.

 Imorgon var det tydligen stängt på gymet så julaftonsträningen får bestå av hundpromenader istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar