söndag 18 september 2011

Träning som undanflykt

Riktigt geriatrik-stel när jag klev ur sängen imorse och hade planerat en vilodag. Vilodagen skulle då tillbringas med hushållssysslor (ie städa) så givetvis användes ett besök på gymet som undanflykt från denna trista aktivitet.

Det var verkligen lugnt på boxen idag så första halvtimmen tillbringades med att snacka med Mads, Danne och Christian. Nu såg jag iofs allt utöver stretch och greasing som ren bonus idag.

Greasing #1
Extra mycket shoulderrolls och extra tid på så gott som alla stretchar. Inget complex idag.


"Principträning"
Abmat Situps 10-10-10

Back Squat High Bar 
3-3-3-3 reps
80-100-105-110kg
Hoppade på denna eftersom det ändå stod en halvlastad stång i racket efter Christians metcon. Lugna kontrollerade reps där jag testade att stanna 2-3 andetag i absolut bottenläge för att starta från noll på alla set utom det sista. Kanske mest fånigt men men.. tyckte dock inte att det gjorde nåt för övningen..

Greasing #2
Körde strikta HSPU på Abmat och lyckades mot alla odds med ett personbästa med 2 strikta reps och en kippad. Inte riktigt vad jag väntat mig idag. Ett steg närmare en full strikt repetition.

I övrigt löjligt stel i hela baksidan och insida lår nedåt knäleden väntar bara på första bästa tillfälle att krampa ihop..

Efter träningen blev det shopping för CarboLoading innan hemfärd - med andra ord två askar hallon på hötorget.


Söndag 18/9
Kcal:
2 081 Carbs: 38g Fett: 114g Protein: 170g
Frukost: Äggröra, rökt lax, lök, sparris, aioli
Lunch: Carboloading (dvs en ask hallon)
Middag: Rester (entrecote, lök/kantareller, tryffelbearnaise). Choklad

2 kommentarer:

  1. Ahh..stoppböj kallas den av styrkelyftarsläktet :) mycket trevlig liten övning som ger galen träningsvärk!

    Hur gick städningen?

    SvaraRadera
  2. Den har alltså ett namn.
    Jag testade mest vad som skulle hända :)

    Städningen gick sådär får jag väl erkänna. Det är lättare att städa om man får vin ;)

    SvaraRadera