måndag 26 september 2011

Svagt Teknikpass och videopayback

Efter en välbehövlig vilodag igår blev det en snabbvisit på Nordic idag. Lite känningar i halsen, men lite styrka/teknik kan man ju alltid köra. Tyvärr lite håglöst idag.. en lång och gnällig story som jag besparar omvärlden just nu.


Greasing #1
Riktigt omfattande idag med 12 övningar. Windmills börjar närma sig igen och kördes på 20kg idag. Fortfarande småstel dock men just nu är tyvärr vänster armbåge största problemet.
Den har ju bråkat av och till väldigt länge och mina MuscleUp-fails i lördags hjälpte nog inte. Ganska less på att vara skadad nu.

Styrkepass #4
Hang Squat Clean 4-4-4-4 @ 70%
40-50-50-55kg
40 kändes papperslätt medan första set på 50 var aptungt. Nånting måste skilt i teknik och fokus mellan dem.
Tekniskt tror jag nog sista setet var bäst. Kändes en del i baksidan och hamstrings innan jag var klar.

Halted Deadlift (3+1 sek paus) 2-2-2-2 @ 80%
90-90-90-90kg
Kändes väldigt tungt idag i tresekunderspausen vid fotknölarna.

Weighted Pullup
Bara att vika ned sig och inse att det inte funkade idag. Testade både pronerat och supinerat grepp men vänstra armbågen sa ifrån omgående och ordentligt. Suck...

KB-Swing 10-10-10-10
32-32-32-32kg
Nån typ av kompensationstillägg i träningen. Gick ganska så enkelt.

Greasing #2
Strikt HSPU på ABmat (3 reps), Cuban Press, Foamroller mm

Såg att Christian betalat av "skulden" från i lördags med videobevis 

Tror kollisionen gav extra adrenalin till mitt pass dessutom med tanke på att jag verkar ha fått en ok tid på woden ;)

Söndag 25/9
Kcal:
2 272 Carbs: 34g Fett: 125g Protein: 205g
Frukost: Äggröra, bacon/kassler/lök, dijonnaise
Lunch: Äggröra, sparris, parma, hollandaise
Middag: Ankbröst, halloncoulis, grönsakspytt
 
Måndag 26/9
Kcal:
1 692 Carbs: 36g Fett: 91g Protein: 177g
Frukost: Espresso
Lunch: Ankbröst, halloncoulis, grönsakspytt
Middag: Kyckling, parmaskinka, broccoli/paprika, CdP-sås. Choklad

3 kommentarer:

  1. Jag tycker du kör på bra trots alla skador. De flesta skulle nog vila sig i form.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Per. Är mäkta impad av dig Mattias!

    SvaraRadera
  3. Smickrare där!
    Pannben is just a matter of the mind ;)

    SvaraRadera