onsdag 22 december 2010

Snöskottning Tabata och gym-rekning

Idag fick det mestadels bli funktionell träning i form av Snöskottning Tabata.
Det har snöat kraftigt sen igår när jag kom upp och hela stan börjar se ut som The Day After Tomorrow.

För två timmar sedan var gården nyskottad och bilen snöfri...

Hittills har det blivit två vändor med snösläde och frågan är om jag ska ta en sista vända ikväll eller hantera några extra kubikmeter imorgon istället.

Jag hann iallafall med ett kort besök på det lokala gymet för lite greasing och rekognosering inför morgondagens planerade WOD. Det var tack och lov helt OK att låna stora salen en stund imorgon så jag slipper köra Burpees bland allt järnskrot.

Dagens greasing var osedvanligt tung idag och det var väldigt ovant att stå bland alla maskiner (som jag inte ens har skuggan av en aning om hur de funkar) med mina fria vikter och min kettlebell.

3 min hopprep (innan jag gav upp efter att repet fastnat i allt möjligt)
1-Leg Deadlift 4x 8+8 @ 24 kg
Barbell Complex 4 x 1 @ 50 kg
Barbell Complex 4 x 40 kg (kontinuerlig)

KB Swing 2x10 @ 24kg
KB Snatch 10+10 @ 24kg

Svingarna kändes väldigt lätta och jag tror extensionen börjar sitta. Jag får bromsa kettlebellen aktivt i toppläge nu vilket bådar gott.

Som en avslutning testade jag lite klassisk bänkpress. Jag har ju verkligen ingen teknik på detta så det blev långsamma strikta reps helt utan studs. Typ 2 sek ned, 1 sek bottenläge och 2 sek upp..

Bench Press 3 x10 reps @ 60kg

Dagens gymspotting bestod av en kille som körde hantelcurls väldigt nära spegeln medan han pratade mobiltelefon :)

Nästan som Narnia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar