tisdag 21 december 2010

Det tar sig så sakteliga

På grund av all julstresshysteri blev det bara ett väldigt kort pitstop på CFN idag.

Jag hade tyvärr bara tid att köra min greasing med lite extra repetitioner - även om jag var lite sugen på dagens pass - så det resulterade i följande

1-Leg Deadlift 4 x 6+6reps (alternerande grepp) @ 24kg
Barbell Complex 1-1-1-1-1-1 @ 50kg
(PowerClean - Press - Front Squat - Push Jerk - Good Morning - Backsquat - BackJerk)

Rickard fick kolla tekniken på en av de sista repetitionerna och glädjande nog är det på rätt väg även om mina knän fortfarande kämpar inåt. Speaking of which - imorgon blir det inköp av någon typ av stödbandage till vänsterknät eftersom det börjat ömma igen efter belastning. Det är inte bara knät som känner av de två senaste dagarnas träning - mina 1-Leg DL's var ovanligt vingliga idag...

Nu är det dags att packa bil och bege sig norrut. Man vet att man är miljöskadad när de första sakerna som landar i bagagen är en 24kg Kettlebell, viktväst och längdskidorna. Nu ska jag bara se till att inte glömma julklapparna :)
Imorgon ska jag se om jag kan hitta nånstans att träna i Hudiksvall så jag kan spara skidåkningen till julhelgen!

2 kommentarer:

  1. What!? Hudiksvall? Då firar vi ju nästan jul i "grannbyarna" då :)
    Det finns ett väldigt väldigt bra gym i Hudik tyvärr börjar åldern ta ut sin rätt och jag kommer fasen inte ihåg vad det heter..

    SvaraRadera
  2. Åh fasen! Var är du i jul då?
    Jag har just rekat Hudiksvall Gym & Fitness inför morgondagens WOD och kört lite teknik som komplement till snöröjningen :)

    SvaraRadera