lördag 28 mars 2015

Rekordjakten forsätter och ny snedbänk

Att följa upp sina pass för noga skapar en redig prestationsångest har jag insett... Nu efter 8 veckor och fyra 2-veckors-cykler av progressionträning börjar det bli ganska tydligt eftersom jag förväntar mig själv att öka i "work performed" per övning för varje tillfälle.

Hittills har det mot alla odds gått ganska bra. Senaste veckan har dock varit en extrem jobb-period så denna vecka beordrades lite avlastning. Kom överens om att jag skulle träna på känsla snarare än att bry mig om vikter.

Intressant att då ändå se progression. Böjarna inte mycket att tala om annat än att totalen gick upp men marklyften var en stor förvåning.

A 5 set of
A1: 3-5 Deadlift
A2: 3-5 CGBP
120 sek vila

Började DL på 165 efter att avslutat på 168 som tyngsta för två veckor sen och det kändes fint. Det som dock förvånade var att efterföljande 175, 180 och 5x183 också kändes bra och submax!?!.
Mitt 1RM är 185 och mitt tidigare 5RM var 170 (utvilad) och jag hade utan problem klarat 6 och kanske 7 reps på 183 nu - en dag när kroppen inte var med mig.

CGBP gick på 90, 95, 98 och 99kg x5 så marginellt upp på total work performed men Marklyften gjorde att jag var glad som en fyraåring på julafton resten av passet eftersom det var så extremt oväntat.

Tidigare i mars lyckades jag med ett omedvetet PB i "snedbänk" - eller egentligen CGBP men med omedvetet snedlastad stång när en 5x100,5 gick vägen.


8 veckors styrkeprogressioner kvar nu innan nästa fas. Ska bli spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar