tisdag 27 maj 2014

Bloggar ikapp - Sjuk och Lyftardagar

Lagom efter förra passet åkte jag på en redig vårförkylning. Tack och lov inte så långvarig som de flesta andra utan bara 3-4 dagar - tillräckligt för att hålla mig från träning fram till Regionals. Missade därmed ett härlig monsterchipper som jag sett fram emot en del men den kommer nog igen.

Väl i Köpenhamn bjöds det på utomhusträning med kroppsvikt men eftersom högerfoten trilskades och att jag hade ett smärre återfall i ryggen (gubbträningsfails och en omotiverad psoas-kramp) nöjde jag mig med att agera publik.

Efter det har jag kört lite egen programmering i 2 veckor innan det blir dags att återgå till ordningen. Lite lugnare pass för att komma igång och träna runt foten så den fått vila.

Testade en del cleans for quality och insåg under filmning att jag har en katastrofal teknik.
Efter en dag med aktiv vila med ett test att löpa lite lugnt (risigt men över förväntan) så bestämdes det att jag skulle försöka få ordning på min lyftteknink.

Enter Byffe!

Körde en timmes teknik i lördags med Power Cleans, Squat Clean och Push Jerk och för första gången hade jag träningsvärk i baksidan men inte i biceps.

Igår följdes det upp med en dryg timme lyft for quality med samma upplägg.

Intressant nog med teknikset på 5kg under mitt PB på Push Jerk och - inser jag nu - personbästa på Squat Clean. Inte tekniskt godkänt förvisso eftersom jag byter teknik mot muskler vid sisådär 80 kg.
Byffes teknikcoaching ger resultat :)

Kul är det iallafall och jag ser fram emot nästa vända!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar