onsdag 9 april 2014

PB-veckan fortsätter - Nu med Press

Trött imorse också och lite sliten i kroppen - primärt på högersidan där både fotled, knä och serratus trilskas lite.

Tydligen är det dock rätt upplägg för att landa ett nytt personbästa i två steg... inte för att jag kan förstå hur det går till men det är väl dumt att klaga.

Fyra nya PB på en vecka är helt sinnessjukt efter nästan 2 år av rehab.

Hade två dagars vila i helgen vilket dock kändes väldigt behövligt och gårdagen bjöd sen på en roddutmaning med twisten att alla övningar innan var skräddarsydda för att just sabotera rodden. Tack och lov genomskådade jag det och lyckades koppla på pannbenet skapligt.

Tempostyrda Ringrodd, Tunga Svingar, Tidsstyrda marklyft och Rope Sled Pulls säkerställde att baksida, höft, axlar/bröstrygg och grepp var ganska trötta innan rodden

WOD: 10 min for Meters
30 sek Row
30 sek Actuve Rest

Metcon 1612 meter (160-162/segment)
Riktigt tungt att hålla 160m de två sista segmenten. Körde på D6,5 vilket nog inte var helt optimalt med tanke på SPM på 30.

Även om jag är nöjd med utfallet var Idag en ännu roligare dag

A: 6 Set Press Complex
1 Strict Press
2 Push Press
3 Push Jerk
60-90 sek vila

A: 65-70-72,5-73,5-75,5(PB)-77,5(PB)
Sista jag körde detta komplex klarade jag bara ett set på 70 och låg därefter lägre.
Nu kändes alla lyft förvånansvärt lätta. Tillochmed när jag passerade mitt tre år gamla personbästa i striktpress på 75 (som jag failat otaliga gånger när jag försökt tangera senaste åren) kändes helt OK. Enligt Jonas såg det lätt ut, men det vete 17 om jag kan hålla med om.

Följdes upp med lite pushups/mountainclimbers och 50 DU på tid på 1.43 men det kan jag gärna glömma.

Kul att samla på sig nya personbästa i 1RM Press, 3RM BS, 2K Row och Michael på en vecka när man inte varit i närheten av nya PBs sen hedenhös..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar