onsdag 23 april 2014

Deload och Ond Fot

Haft en veckas välbehövlig de-load nu. Det märktes inför påsken att kroppen var ganska sliten och CNS likaså. Konstant trött men med dålig sömn indikerade vilobehov

Avlastningen har ändå inneburit en del träning med teknikfokus där det är uppenbart hur länge sen det var jag kört vissa övningar.

Hade exempelvis en dag med Power Clean + Push Jerk och det fanns inget med de övningarna som kändes naturliga. Landade i nigning och där jag bröt för technical fail lyckades jag med konststycket att stanna i bottenläget på catch-dipen av jerken, efterpressa ur detta läge för att sen resa mig upp.
Intressant nog visade det sig att det tekniksetet var 5kg från mitt personbästa i C&J... märkligt.

Det har även blivit lite tid på rodden där jag labbat vidare med SPM-upplägg vs splittid och nu hade ett segment på 1.51-tempo vid 16 SPM. Knappast ett effektuttag som håller så länge men ger en fingervisning om planering.

Påsken har annars bestått av mycket god (och inte så nyttig) mat, några mils promenad och ett riktigt kul egenprogrammerat pass:

Every 90 sec for 15 min
250 m Row
5 Wallballs @ 20lbs

5 min rest

21-15-9
"Lagom" KB Swing @ 28kg
Abmat Situps

Roddupplägget kändes väldigt enkelt till en början men blev lite jobbigare runt 10 minuter.

Har däremot nåt skit med högerfoten som jag kollade upp i veckan. Tydligen drar Peroneus Longus halva foten snett så jag har inte full rörlighet, fotbladet är ganska låst och pivoterar från fel position. Dessutom har jag ont!

Nu har jag iallafall fått lite övningar som verkar hjälpa men dagens BSS var inte att tänka på.

Valde också bort en tidigare vilodagspromenad för 10K Airdyne som avklarades på 30.51. Ganska OK för 9 välpaceade kilometer och 1K  "kanske-inte-i-vilodagstempo"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar