fredag 11 juli 2014

Redlining, värmeslag och veka händer

Nu är det långt mellan inläggen men det kan inte hjälpas.

Strax efter midsommar körde jag en chipper som verkligen tog musten ur mig med en veckas träningsuppehåll som resultat.

For Reps
5 min Row for Calories
4 min Burpee Boxover
3 min Wall Balls
2 min KB Swing
1 min Pushups

Hade höga ambitioner för denna, inte minst då Mads sagt att han skulle köra den dagen efter och även om jag räknade med att få stryk så tänkte jag banne mig inte göra det lätt för honom.

Hade nån verklighetsfrånvänd plan på 300 reps och landade på 293.. vilket jag i efterhand nog skulle kapa ned till 285-287 eftersom några WB borde no-reppats.
Wallballs och svingar var verkligen en bitchslap i det passet. Körde 108cal rodd utan flås (över plan) och syra och pump kom först under slutet av Burpee Boxovers.. sen  gick det utför...

Dagen efter började jag känna mig oförklarligt matt och trött och sen landade jag i nån typ av virusinfektion med hög feber och svullna lymfkörtlar i tre dagar. Helt utslagen med feberfrossa men inga andra förkylningssymptom. Lite småläskigt - tillochmed för en anti-hypokonrdiker som mig.

Efter jag återhämtade mig från det hann jag bara med tre pass innan det var dags för en grym men ohälsosam helg i London med Monty Python live, afternoon tea, engelska ales och en fantastisk långlunch på Dinner by Heston.

När jag var tillbaka i vardagen hade värmeböljan nått sverige och jag har verkligen problem att hantera värme...

En del av måndagens pass var att etablera en tung 4R Front Squat. Hade nån ide om att nå 120kg men efter 110kg känts svårt tungt så gav jag upp efter en 1'a på 120. Bröstryggen stel som en saltstod och väldigt kraftlösa höfter.
Kan bero på ett antal mil till fots på asfalt under Londonvistelsen.


Har dessutom fått bryta/skala lite under veckan för att rädda händerna som varit lite för nära att spricka under några pass.

Dagens utmaning var ett getpass som heter duga:
Hang Squat Snatch, Squat Snatch och OHS.

Ett riktigt bojsänke för humöret eftersom jag fan inte får till rörelsen. Hur jag kan behöva kämpa med 40kg i dessa är sjukt frustrerande.. men å andra sidan har jag nog inte gjort 50 reps Squat Snatch totalt under all min träning tidigare och bröstrygg/axlar är stelare än nånsin.

Tröstade mig med en burgare och en IPA.. inget som hjälper men det var iallafall gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar