lördag 29 mars 2014

Master of Lunges och Harmonisk Rodd

Det går så akteliga framåt och är det nåt jag kan är det utfall.

5320 utfall i olika positioner på en månad låter som en sinnessjuk siffra och även om jag får erkänna att jag ofta är mer än lovligt trött i knän och ben generellt har jag nästan inte haft ont i ryggen överhuvudtaget under hela tiden.

Tror vi hittat roten till det onda den här gången!

Nåt som är väldigt intressant med en ökad aktivering av säte och hamstrings är att många av mina vanligtvis "återhämtande" övningar har blivit jobbiga när rätt muskler används och min fulkompensation minskar.

Svingar är plötsligt inte alls den mysiga övning jag är van och det kommer som en överraskning varje gång och rodd börjar också kännas i sätet.

Flåset är väl inte på topp direkt men nu när solen börjar visa sig ska jag väl försöka få in lite mer av den varan också.

Däremot börjar tekniken på rodden kännas allt bättre och jag är ganska nöjd med fredagens 15 minuter for meters 30s row, 30 s vila om man ser till pace och arbetsupplägg. Trodde först jag skulle sikta på 140m/segment men lät ett paceat segment #1 sätta ribban:



Känns ganska skönt när planen lyckas på den nivån :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar